"Joc de Trons", la sèrie més vista en les plataformes de "streaming"

Una enquesta feta a 4.000 usuaris d'aquestes plataformes destaca que "Stranger Things" és la sèrie que més espectadors han vist sencera
Actualitzat
TEMA:
TELEVISIÓ
"Joc de Trons", la sèrie més vista en les plataformes de "streaming"
Un 27,1% dels enquestats afirma haver vist "Joc de Trons" aquest 2019
"Joc de Trons" és la sèrie més vista sota demanda d'aquest 2019, segons una enquesta en línia feta per GECA a 4.000 persones usuàries de les plataformes de contingut multimèdia en streaming Netflix, HBO, Amazon Prime Video i Movistar+. L'exitosa sèrie d'HBO sobre les trifulques a Ponent entre espases i dracs l'ha vist el 27,1% dels qui són actius en aquesta plataforma. 
La segona posició és per les famílies no normatives de "Modern Family", amb un 17,3% d'audiència segons els enquestats; i la medalla de bronze se la queden els lladres de "La Casa de Papel" i les seves màscares de Dalí, una sèrie vista per un 16,8% dels usuaris. Els trepitgen els talons la distopia tecnològica "Black Mirror" (16,5%) i els romanços a l'Hospital de Seattle que es viuen des de 2005 a "Anatomia de Grey".

Fidelització dels espectadors
Ara bé, la sèrie que millor aconsegueix que els espectadors vegin tots els capítols i sencers és "Starger Things". La colla de preadolescents que investiga els misteris de Hawkins fidelitza el 91% dels espectadors, i "Joc de Trons" es queda amb un 85,6%. En qualsevol cas, es tracta de xifres molt més elevades que les de la televisió tradicional.
Per exemple, la còmica comunitat de veïns de "La que se avecina", la sèrie més vista linealment de la temporada actual, té un índex de fidelitat del 41,7% i la mítica família Alcántara de "Cuéntame cómo pasó", la segona classificada, fidelitza el 58,1% dels espectadors.



La ficció espanyola guanya terreny
Les sèries de producció espanyola obtenen uns molts bon resultats, segons l'enquesta de GECA. A banda de "La Casa de Papel" (16,8%) destaquen dues ficcions disponibles a Movistar+: el drama penitenciari de "Vis a Vis" (12,2%) i la vida d'Ava Gardner a "Arde Madrid" (11,6%). 
També hi ha lloc al top 5 de l'estat espanyol per les primeres telefonistes de Madrid, "Las chicas del cable" (11,6%) de Netflix; i pel thriller romàntic de "El embarcadero" (7,4%), una altra aposta de Movistar+.

Consum en parella o familiar
El Baròmetre de GECA apunta que el consum de televisió sota demanda reuneix a la família al voltant de la pantalla en un grau major que la televisió tradicional, un 78% contra un 54,7%. 
Si bé aquest hàbit es comparteix entre les dues formes de veure sèries, la televisió en streaming també introdueix noves tendències. El 55,2% dels usuaris d'aquesta mena de platoformes no comencen una sèrie fins que no acaben la que estan veient i un 25,7% en veu més d'una en paral·lel, una forma habitual consumir sèries a la televisió tradicional.

Les audiències, un misteri
Algunes plataformes, com Netflix, no fan públiques les audiències de les sèries que emeten. Com que no hi ha anuncis, els ingressos de la plataforma venen de les persones subscrites i no de la publicitat, així que aquests canals no han de retre comptes amb els anunciants. 
Però tot i que no es publiquen, les dades de les persones usuàries que tenen aquestes plataformes són molt més completes que les de la televisió tradicional. Saben si deixem una sèrie a mitges, quants capítols seguits veiem, les dades personals que els hem donat -edat, gènere, nacionalitat...- i aquest és, probablement, el secret del seu èxit: saben què hem vist i què volem veure.
ARXIVAT A:
TELEVISIÓ